Birželio 2-9 dienomis gimnazijoje vyko gimnazistų STEAM projektas, kurio tikslas – praktikoje pritaikyti gamtamokslines žinias, tobulinti praktinius įgūdžius.

Projekto dalyviai: 1-3 gimnazijos klasių moksleiviai (ir jų šeimų nariai).

Chemijos STEAM veikla “Smagūs chemijos eksperimentai namuose” . Chemijos mokytojų žodžiais, mokinių išradingumas atliekant ir pateikiant chemijos STEAM veiklas, joms suteikė labai daug gerų emocijų ir naujų idėjų kitiems mokslo metams. Nuotolinis mokymas atvėrė, dar didesnes galimybes:)

Mokinių darbo rezultatus galima pamatyti čia: https://issuu.com/erika.narvydiene/docs/10__chemija

STEAM projekto fizikos užduotis “Kas greitesnis”

Užduotis – iš antrinių žaliavų pagaminti transporto priemonę (mašinėlę,lėktuvėlį laivelį), išmatuoti jos greitį.

Aktyviausiai projekte dalyvavo 2 b ir 2d klasių gimnazistai, tačiau įdomių ir išradingų darbų pateikė ir kitų klasių gimnazistai.

1-3 klasių gimnazistai, atliko pasirinktos Kauno miesto ar Kauno rajono teritorijos aplinkos oro užterštumo būklės vertinimą, remdamiesi bioindikatorių – kerpių metodu.
Dalyvaudami STEAM projekte „Gyvieji aplinkos būklės rodikliai“ moksleiviai pagilino savo biologijos teorines žinias apie kerpių sandarą, jų rūšis, augimvietes, jų ekologiją, patobulino gamtamokslines kompetencijas. Projektinio darbo metu buvo stebima ir vertinama „Santakos“, „Dainavos“, „Kalniečių“, „Vytauto“, „Ąžuolyno“ parkų, Kleboniškio miško bei Panemunės šilo, Nemuno salos, Marvelės upės slėnio, Neries krantinės, VDU Botanikos sodo, Aukštųjų Šančių ąžuolyno, Palemono Vieškūnų piliakalnio, Kauno rajono Domeikavos parko, Garliavos, Ringaudų, Martinavos kaimo oro tarša pagal kerpių rūšinę sudėtį ir gausumą.
Moksleivių tyrimo rezultatai nustebino ir juos pačius. Gimnazistai, remdamiesi šiuo metodu, nerado teritorijos, kurią galėtų pavadinti „Labai švaraus ir švaraus“ oro zona. Kerpių, kaip bioindikatorių, metodas patvirtino, kad tik labai nedaug teritorijų galima laikyti „Nelabai užteršto oro“ zonomis. Didžioji dalis teritorijų yra „Labai užteršto oro“ zonos. Mokiniai savo išvadose teigia, kad ženkliai švaresnis oras yra ten, kur teritorijos gausiai apželdintos augalais, nutolusios nuo judrių gatvių ar pramonės objektų ie esančios užmiestyje.
Moksleiviai teigia, kad jiems įdomiausia ir naudingiausia buvo įsijausti į jaunojo tyrėjo vaidmenį, pabūti gamtoje, bendradarbiauti, įvertinti savo artimos aplinkos oro taršos būklę, o sužinojus tyrimo rezultatus, su jais supažindinti savo šeimos narius bei draugus.

Apžvelgus visus darbus, mokytojos dar kartą įsitikino, kokie kūrybingi aušrokai 🙂
Projektą įgyvendino: chemijos mokytojos E.Narvydienė ir R.Bačytė, fizikos mokytojos A.Surblienė ir V.Vaičiukynienė, biologijos mokytojos E. Railė ir R. Skirgailienė