Šių metų spalio 15 d.  Kauno „Aušros“ gimnazijos  mokiniai kartu su savo mokytojais pasinėrė į mokslo pasaulį mokydamiesi kitaip – gimnazijoje vyko jau tradiciniu tapusiu projekto „Mokomės kurdami“ veiklos.

„Mokomės kurdami“ projektinės dienos metu 1a, 1b, 1c, 1d ir 2c klasių mokiniai dalyvavo edukacijoje „Krentanti žvaigždė“, kurioje buvo pasakojama apie kosminius kūnus, jų dydžius bei planetų skleidžiamus garsus, kuriuos galima išgirsti tik specialios įrangos pagalba.  Mokiniai klausė įdomaus pasakojimo, sužinojo, kad dangaus kūnais gali būti ne tik žvaigždės, planetos, kometos, bet ir mes esame dangaus kūnai, kad žmogaus kūno sandara labai panaši į mus supančią galaktikų visumą.

2a, 2c ir 2d klasės pasinėrė į antikinės kultūros, istorijos ir mitologijos pasaulį. Dalyvaudami edukacijoje „Linksmybės pagal graikus“, gimnazistai susipažino su žymiais graikų filosofais ir dievais bei deivėmis, nagrinėjo kultūrai būdingos keramikos rūšis ir jų paskirtį. Mokiniai ne tik įgavo žinių apie graikų mitologiją ir antikinį teatrą, bet ir išbandė savo aktorinius sugebėjimus bei turėjo galimybę sušokti sirtakį.

Kita veikla 2d klasės mokinių laukė Velnių muziejuje, kur jie susirungė „Mitologiniame mūšyje“, pasitelkdami savo žinias, sumanumą ir žvalgybos gebėjimus. Na, o mokiniai, neturėję galimybės dalyvauti šiose edukacijose, nuotoliniu būdu klausėsi webinarų ciklo „Studijų pasirinkimas: MISIJA ĮMANOMA“ virtualios pamokos „Kaip pasirinkti specialybę?“, kurioje sužinojo, į kokius klausimus reikia atsakyti renkantis karjeros kelią ir išsirinkti tinkamą specialybę.

2b klasės mokiniai vyko į Lietuvos švietimo istorijos muziejų ir dalyvavo edukacijoje „Bausti negalima pasigailėti“. Edukacijos metu mokiniai sužinojo kokios bausmės buvo naudojamos Lietuvoje skirtingais laikotarpiais, o vieną iš jų (klūpėjimą ant žirnių) patyrė ir patys.

2f  ir 3d klasių gimnazistai nuvyko į Kauno pilį, kur dalyvavo edukacinėje veikloje „Kauno pilies mozaika“. Gimnazistai sužinojo, kad Kauno pilis yra pati seniausia mūrinė pilis Lietuvoje. Ji senesnė net už patį Kauną. Pilis ne tik „stovėjo mūru“ ginant šalį nuo kryžiuočių, bet ir tarnavo Lietuvos valdovams kaip vieta didikams, užsienio pasiuntiniams ir kitiems garbingiems svečiams priimti. Mokiniai pamatė spalvingą Kauno pilies istoriją tarsi mozaiką iš skirtingų laikotarpių ir su ja susipažino. Taip pat ekskursijos gidas papasakojo apie Kauno pilies istoriją ir jos funkcijas, pristatė dabartinę Pilies skyriaus ekspoziciją. Ekskursijos metu mokiniai išbandė interaktyvias edukacines pramogas: gėdos stulpą, kalinio grandines, pasimatavo senovinius aksesuarus. Edukacinė programa „Kauno pilies mozaika“ patiko visiems, kurie neabejingi savo gimtojo miesto istorijai.

1b ir 3c klasių mokiniai, pasitelkę savo istorines žinias, Vytauto Didžiojo Karo muziejuje edukacijos „Žinių bomba“ metu bandė atkoduoti spynas ir iššifruoti posakį. Pasidalinę į komandas, gimnazistai keliavo per muziejaus sales ir atliko įvairias užduotis – dėliojo dėliones, ieškojo užuominų eksponatuose, sprendė kryžiažodžius ir net bendravo per radijo ryšį. Galutinis tikslas – prasmingi žodžiai apie laisvę: „Tas laisvės nevertas, kas negina jos“. Buvo smagu, įdomu ir naudinga. Edukacijos mokiniams patiko, skatino komandinį darbą, bei suteikė teigiamų emocijų ir žinių.

3b klasės mokinės Tijos Guvaitės žodžiai apie tą dieną vykusią veiklą atspindi visos klasės  nuotaikas. „Pernai taip patikusi edukacinė programa „Žinių bomba“ – ne paskaita, o linksmas žinių paieškų žaidimas – įkvėpė mūsų klasę (3b) šįsyk vėl pasukti Karo muziejaus link. Žinoma, rinkomės kitą užsiėmimą – „Lietuva NATO gretose“. Padalinti į dvi komandas, pasitelkėme komandinio darbo įgūdžius ir įveikėme kelis užsiėmimo etapus. Pirmą galima pavadinti žinių apie NATO viktorina, nes turėjome atsakyti, kas slypi už tos mįslingos keturių raidžių santrumpos, kada ir kodėl ši organizacija buvo suburta, kuri iš šalių turi mažiausią/didžiausią kariuomenę ir t.t. Antrame etape laukė jau praktinės užduotys. Turėjome nuosekliai sudėlioti karininkų laipsnių nuo žemiausio iki aukščiausio pavadinimus, sujungti sąvokas su jų apibrėžimais, surinkti ir išardyti NATO standarto ginklus. Trečiame etape įgijome šifravimo įgūdžių – pora komandos narių neverbaliniu būdu (rankų ženklais) siuntė žinutę, o kiti ją šifravome. Galop pasveikinta nugalėtojų komanda. Štai tokiu smagiu būdu daug sužinojome apie tarptautinę politinę ir karinę gynybinę organizaciją, kurios narė jau 16 metų yra Lietuva.“

Gimnazijos abiturientams spalio 15-oji buvo darbų ir įspūdžių kupina diena. Vos išlaikę bandomąjį matematikos egzaminą jie skubėjo į susitikimus su karjeros planavimo specialistais. ISM atstovas pačioje paskaitos „Karjera ir jos planavimas. Kaip planuoti savo karjerą?“ pradžioje pabrėžė, kad karjerą planuoji pats ir ji visiškai priklauso nuo tavęs. Ne visi esame vienodų gebėjimų. Todėl – pažink, atrask, pasiruošk, veik – tai keturi žingsniai, kuriuos privalai atlikti dar mokyklos suole. Juos pristatė plačiau. Kvietė būti aktyviais ir kūrybiškais. Pasitikrinti karjeros galimybes pasiūlė atliekant trumpą testą.  Kalba.lt atstovas, studijų užsienyje vadovas Lietuvai Nerijus Leškys trumpai pristatęs studijų užsienyje sąlygas ir galimybes akcentavo, kad studijų pasirinkimas – tai nevienadienis veiksmas, o ilgalaikis procesas, todėl kvietė rinktis studijas ne tik pagal programos pavadinimą, bet ir ragino pasidomėti dėstomis disciplinomis. Pakvietė į nemokamas Kalba.lt teikiamas konsultacijas.

Visą nuotraukų galeriją galite pamatyti paspaudę čia.