Kauno „Aušros“ gimnazijos gimnazistai rugsėjo 18 d. dalyvavo kūrybinėje-projektinėje „Mokomės kurdami“ veikloje. Gimnazistai aktyviai dalyvavo KTU „Santakos“ slėnyje organizuotose mokslo festivalio „Erdvėlaivis Žemė“ paskaitose.

Paskaitoje „Koks ryšys tarp verslumo ir socialinės žiniasklaidos?“ Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizacijos mokslo grupės tyrėja, neurorinkodaros specialistė Eglė Vaičiukynaitė 2f klasės gimnazistams atsakė į klausimus, ar galime kurti inovatyvius produktus, pasitelkiant socialinės žiniasklaidos platformas, kaip sėkmingai pristatyti savo inovatyvų produktą informacijos triukšme, kaip vystyti verslo partnerių tinklą ir tinkamai panaudoti minios paslaugas socialinėje žiniasklaidoje, kaip pamatyti reklaminę žinutę vartotojo akimis.

1a, b ir c klasės dalyvavo mokslo festivalio „Erdvėlaivis Žemė“ paskaitoje „Dirbtinis intelektas: ar tarnas vieną dieną gali tapti ponu?“ Paskaitos metu doc. dr. Nerijus Čepulis pristatė dirbtinio intelekto galimybes, jo privalumus ir trūkumus. Mokiniai kartu su lektoriumi aiškinosi singuliarumo ir transcendencijos sąvokas bei kokią prasme jos įgauna šiandieniniame pasaulyje sparčiai besivystant naujoms technologijoms. Paskaita buvo įdomi, informatyvi bei verčianti susimąstyti apie dirbtinio intelekto perspektyvas ateityje.

2d klasės mokiniai jau antrus metus iš eilės dalyvauja mokslo festivalyje „Erdvėlaivis Žemė“ ir toliau tęsia pažintines, edukacines ir kūrybines veiklas gimnazijos projekte „Mokomės kurdami“. KTU Santakos slėnyje kartu su klasės vadove Inga Simončiuk ir anglų kalbos mokytoja Rūta Petrauskaite – Gervickiene grupė gimnazistų sėmėsi naujų žinių KTU KEEN forumo paskaitoje: „Koks ryšys tarp verslumo ir socialinės žiniasklaidos?“. Šioje patyriminėje veikloje, pasitelkiant ne tik įvairius skaitmeninius įrankius (vartotojų reakcijos prognozavimo, analitikos įrankius), tačiau ir akių žvilgsnio sekimo technologiją mokiniai sužinojo, ar galima kurti inovatyvius produktus, pasitelkiant socialinės žiniasklaidos platformas, kaip sėkmingai pristatyti savo inovatyvų produktą informacijos triukšme, kaip vystyti verslo partnerių tinklą ir tinkamai panaudoti minios paslaugas socialinėje žiniasklaidoje bei kaip pamatyti reklaminę žinutę vartotojo akimis. Suinteresuoti savo asmeniniu ir akademiniu tobulėjimu bei laiko planavimu mokiniai taip pat dalyvavo paskaitoje „Sėkmės alchemija. Maži pokyčiai veda didelių rezultatų link“. Čia neuromokslo požiūriu buvo atskleidžiama, kaip sužadinti motyvaciją mokytis ir siekti tikslų. Ši paskaita mokiniams buvo naudinga tuo, jog jie atsakė sau į klausimą, kokiais būdais galima įveikti atidėliojimą ir pasinaudoti įpročio galia, todėl tikimės, kad jau nuo šiandien sėkmingai patarimus pritaikys savo asmeninėje veikloje!“

2e klasės gimnazistai dalyvavo veikloje „Kosmetikos atsiradimo kelias“, kurioje firmos Cosmoway bendraturtė Justė Pinkevičienė pristatė, kiek laiko trunka, kol naujas kosmetikos produktas pasiekia vartotoją. Ši klasė taip įsitraukė į lauke vykusią veiklą „Įdomieji eksperimentai”. Mokiniams pamatė ir išbandė nemažai cheminių ir fizikinių bandymų – degančią gyvatę, vaivorykštę, degančias rankas, pajuto inercijos jėgos veikimą.

3a klasės mokiniai įdėmiai klausėsi prof. dr. R. Azbuto paskaitos ,,COVID-19 ligos poveikio ir atsparumo stebėjimo duomenys ir tikimybiniai modeliai“. Profesorius kalbėjo apie pandemiją, paveikusią visą pasaulį, ir mokslo galimybes prognozuojant ligos eigą, poveikį ekonomikai. Netikėta buvo sužinoti, jog duomenys apie ligą labai svarbūs matematikams, kuriantiems teorinius modelius.

Projektinės veiklos dieną Kauno „Aušros“ gimnazijos mokiniai, dalyvavę „Erdvėlaivis Žemė“ renginiuose, patyrė daug įspūdžių, sužinojo naujų dalykų. 3B klasės gimnazistės Tijos Guvaitės refleksija apie šią dieną yra geriausias tokių dienų vertės įrodymas.

„Šilumos šykščios rudeniškos saulės lydimi mes, 3b klasės mokiniai, rugsėjo 18 d. skubėjome į projekto „Mokomės kurdami“ veiklas KTU, kur septynioliktą kartą vyko mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė“. Dvejų metų lankymosi šiame renginyje patirtis šiemet leido tikslingai rinktis veiklas – tokias, kuriose būtų ne vien kalbama ar rodoma, bet ir siūlomi praktiniai užsiėmimai. Taip patekome į paskaitą „Kaip apsisaugoti nuo klastočių?“ Iš pradžių klausėmės iliustruoto pasakojimo apie pinigų klastojimą. Sužinojome, kaip atskirti originalą nuo klastotės. Po paskaitos buvome nuvesti į specialią patalpą, kurioje gaminami holografiniai apsaugos lipdukai, padedantys atskirti originalą nuo klastotės, nustatyti, ar prekė nebuvo pažeista. Juos naudoja klestinčios įmonės, spaustuvės, pinigų gamintojai. Su mikroskopu ieškojome originalumą įrodančių ženklų, susipažinome su įvairiais prietaisais, naudojamais tokiems darbams. Grįžę į auditoriją galėjome praktiškai pritaikyti naujai įgytus įgūdžius ir žinias – visi gavome po piniginį banknotą ir turėjome nustatyti jo originalumą. Per didinamuosius stiklus ieškojome mikrotekstų, prieš šviesą – vandens ženklų, paslėptų piešinių ir kt. Keli mokiniai aptiko klastotes. Po užsiėmimo daugelis ir namuose ėmėsi tikrinti banknotus. Antroje paskaitoje „Termopasaulis“ studentų korporacijos „TauTiTo“ nariai pasakojo apie termovizorius ir jų veikimo galimybes, paskirtį, demonstravo šio prietaiso galimybes, kvietė dalyvauti demonstraciniuose eksperimentuose. Visiems patiko projekto „Mokomės kurdami“ dienos veiklos. Laiką praleidome turiningai ir smagiai.“

Tija Guvaitė, 3b