Gruodžio 16 d. gimnazijoje vyko jau tradicine tapusi „Mokomės kurdami“ projektinė diena. Šį kartą 1-3 klasių gimnazistai bei gamtos mokslų mokytojai  dieną dedikavo STEM projektui – gimnazijoje vyko STEM diena, kurios metu buvo pristatomi gimnazistų atlikti  eksperimentai. Šiais metais viskas vyko kitaip: gimnazistai savo eksperimentus atlikinėjo namie, viską fiksavo  nuotraukose bei video filmukuose, o gautus rezultatus pristatinėjo ir savo patirtimis dalinosi  klasių vadovų užsiėmimuose Zoom konferencijų metu. Džiaugiamės, kad ši diena pavyko net tokiomis neįprastomis sąlygomis.

Gimnazistai  kūrė 3D vaizdus, konstravo, kepė kalėdinius kepinius ir mielines bandeles, gamino gėrimus… Eksperimentų gausa ir įvairovė dar kartą parodė, kokie  kūrybingi ir drąsūs yra „Aušros“ gimnazistai.

Šioje vietoje norime pasidžiaugti 1a, 2a, 2c, 2d, 2e, 2f, 3b, 3d ir 3e klasių mokinių ir jų klasių vadovų išradingumu, atsakingumu, kurių dėka Zoom konferencijos – pristatymai tapo tikrai įdomūs, įtraukiantys. Buvo įdomu  matyti ir stebėti, kaip  mokiniai aptaria savo darbo, juos pristato, apibendrina.  Didžiausia sėkmė, kad   šios dienos veiklos buvo naudingos ne tik mokiniams, bet ir klasių vadovams. Keletas klasių vadovų po šios dienos savo įspūdžius apibūdino kaip pasididžiavimą savo auklėtiniais ir jų darbais.

1a klasės vadovė Loreta Gustaitienė pasidžiaugė, kad nuo šiol ji yra tikra, kad su savo  auklėtiniais gali padaryti viską, net „į žvalgybą kartu eiti…“

2f klasės vadovas Tomas Poškaitis entuziastingai ir išsamiai aprašė savo auklėtinių užsiėmimą. „Nuotolinio Zoom susitikimo metu 2fkl. moksleiviai pristatė savo veiklas „Aušros“ gimnazijos bendruomenei, kurias atliko dalyvaudami projekte „Mokomės kurdami – STEM diena“. 2F kl. gimnazistai Samanta, Tomas ir Gustas papasakojo apie biologijos projektą „Fermentuoto gėrimo – imbierinio limonado gaminimas“. Gimnazistų Rugilės ir Adomo STEM projekto tema buvo „Fermentuoto gėrimo giros gaminimas“. Pranešimai buvo praturtinti gausiomis eksperimento nuotraukomis ir mokslinėmis išvadomis. Gimnazistai taip pat dalyvavo ir chemijos projektuose, 2f kl.gimnazistai Gustas ir Viktorija pristatė detalius ir vaizdingus aprašus, kaip jiems sekėsi suderinti chemijos ir konditerijos žinias kepant gardžius meduolius. 2f kl. gimazistė Viktorija taip pat sėkmingai sujungė fizikos teoriją ir praktiką, sukūrusi modelį „Tamsos kamera“ ir nufilmavusi jos veikimą. Moksleivė Eva sukūrė unikalų 3D hologramų projektorių, kuris sukuria netikrą, menamą daikto atvaizdą. Vykdant projekto „Mokomės kurdami – STEAM diena“ veiklas, 2f kl. moksleivius konsultavo biologijos mokytoja E. Railė, fizikos mokytoja A. Surblienė ir chemijos mokytoja E. Narvydienė“.

2 a klasės vadovė Aura Kavaliauskienė pabrėžė, kad mokiniai, dalyvaudami STEM projekte, įgytas teorines chemijos, fizikos ir biologijos žinias pritaikė praktiškai.  Kepdami mielines bandeles, gamindami  kalėdinius papuošalus ar žvakes, galėjo suvokti, kokie įdomūs ir sudėtingi  procesai vyksta  kasdieninėje aplinkoje. Taip pat buvo labai naudinga bei įdomu paklausyti ir  bendraklasių G. Eimutytės, R. Rugienaus, D. Lavrentijevo, G. Valatkaitės  STEM eksperimentų pristatymo.

Ypatingu mokinių aktyvumu džiaugiasi chemijos mokytojos Erika Narvydienė ir Regina Bačytė. Sukurta daugiau nei   5O  originalių ir gražių Kalėdinių vainikų, meduolinės, druskos ar krakmolo tešlos dirbinių, žvakių. Aprašyta medžiagų sudėtis,  cheminiai procesai, vykstantys kepant, džiovinant tešlas, gaminant ar deginant žvakes.  Patys aktyviausi buvo 1a,1d, 2a, 2b, 3 klasių mokiniai. Kruopščiausiai ir kūrybiškiausiai darbus atliko: 1a klasės mokiniai Kamilė Kunigauskaitė, Donatas Dosinas,  Karolina Gurskaitė, Miglė Černauskaitė, Monika Didžgalvytė, Rugilė Šilytė, Silvija Auglytė; 1b klasės mokinys Karolis Gelumbauskas; 1 c klasės mokinė Adriana Masalskytė; 1 d klasės mokiniai Augustas Dovydaitis, Grantas Raškevičius, Nida Kučinskaitė; 2 a klasės mokinys Redas Rugienius ir 2 b klasės mokiniai  Akvilė Narakaitė, Gabrielė Mizgaitytė, Gabrielė Kološevskytė, Vakaris Deveikis;  2 c klasės mokinė Rūta Buteikytė; 2d klasės mokinė Ugnė Rutkauskaitė; 2e klasės mokiniai Arminas Girlevičius, Kamilė Dzimanavičiūtė, Faustina Kaniauskaitė; 2 f klasės mokiniai Gustas Šukys, Rugilė Ruseckaitė; 3e klasės mokinys Alfredas Simonas Želionis,  3d klasės mokinės Viltė Bielinskaitė,  Justė Česlevičiūtė. 

Biologijos mokytojos Rimos Skirgailienės mokiniai atliko STEM projekto „Biotechnologijos mano gyvenime“ praktikos darbus „Fermentuoto gėrimo – naminės giros gaminimas“ bei „Fermentuoto gėrimo – imbierinio limonado gaminimas“. Atlikdami darbus domėjosi fermentacijos procesais, juos stebėjo realiai atlikdami darbus, pagilino gamtamokslines kompetencijas.

Biologijos mokytoja metodininkė Edita Railė ypač akcentavo gimnazistus, kurių darbai išsiskyrė: III klasių: Rugilė Aukštuolytė, Viltė Bielinskaitė, Emilija Gasiūnaitė, Andželika Gražulytė, Tija Guvaitė,  Neda Jeseliūnaitė, Martyna Raulinaitytė, Eva Steponavičiūtė, Gerda Tulabaitė,  Taiya Ele Zagreckaitė, Alfredas Simonas Želionis.  II klasių: Austėja Balčiūtė, Andrėja Dikšaitytė, Tomas Juknevičius , Kasparas Liekis, Adomas Keliauskas, Deividas Nepomniaščis, Tomas Pustelnikovas, Rugilė Ruseckaitė, Samanta Straigytė, Gustas Šukys. I klasių Emilija Matulevičiūtė.

Džiaugiamės šios dienos rezultatais ir sveikiname visus gimnazistus, kurie įsitraukė į eksperimentų atlikimą.